Podzim bez stresu: Jak podpořit well-being díky firemní aplikaci Plusco
Horké letní dny vystřídalo prudké ochlazení a spolu s ním se může snadno dostavit také podzimní deprese. A jelikož v práci trávíme velkou část našeho života, může hodně ovlivňovat naši psychiku. Jak můžete v pozici nadřízeného dohlédnout na to, aby byli vaši zaměstnanci (nejen) po návratu z dovolené v psychické pohodě a nehrozilo jim tak vyhoření?
Well-being aneb pro pohodu vašich zaměstnanců
O well-beingu už jste nejspíš slyšeli. Jedná se o výraz, který označuje celkovou životní spokojenost jedince. To zahrnuje hned několik aspektů: vztahy, práci, zdraví nebo finanční situaci.
Well-being se čím dál častěji skloňuje ve vztahu k pracovnímu prostředí či podmínkám a není divu – práce představuje důležitý aspekt našeho života, který může v naší psychické pohodě hrát klíčovou roli.
Jak well-being na pracovišti podpořit
Pokud chcete, aby se vaši zaměstnanci cítili v práci co nejlépe, zaměřte se na následující:
- Vytvořte pro zaměstnance pracovní prostředí, kde jim bude příjemně – vsadit můžete na květiny, dekorace či místo k odpočinku
- Udržujte pozitivní a otevřené vztahy – dávejte najevo, že se vám mohou zaměstnanci s čímkoliv svěřit a berete jejich názor vážně
- Nezapomeňte na motivující finanční ohodnocení a benefity – ukažte svým zaměstnancům, že si vážíte jejich práce a uvědomujete si jejich přínos pro firmu
Vsaďte na Plusco!
Digitalizace interní komunikace vám může v otázce well-beingu výrazně pomoci. A to ať už jde o plánování společných zdraví podporujících aktivit nebo o hlídání psychické pohody vašich zaměstnanců. Jaké moduly vám jsou v aplikaci Plusco k dispozici?
1) Dotazníky a ankety aneb vyjádření pocitů a sdělení nedostatků
Velkým dílem pro well-being ve vaší firmě může přispět modul Dotazníky a ankety. Díky němu snadno zjistíte, co vašim zaměstnancům v práci schází, jestli se necítí zahlceni prací nebo jak hodnotí vaši vzájemnou komunikaci. Tak snadno odhalíte nedostatky ve vaší firmě a můžete včas reagovat na první signály vyhoření.
2) Zprávy aneb zajímavé tipy a nápady
Modul Zprávy nemusíte využívat pouze jako online nástěnku, kde se vaši zaměstnanci dozví novinky z firmy. Doporučujeme ho používat také k psaní tematických článků, ve kterých mohou vaši zaměstnanci najít novou inspiraci a dozvědět se něco nového.
Na podzim je skvělé se zaměřit právě na téma well-beingu. Sdílet můžete nápady na well-being aktivity, jako jsou meditace nebo workshopy zaměřené na stres management. Můžete se podělit také o tipy na to, jak si odpočinout po práci nebo o podzimní recepty pro zlepšení nálady.
3) Kalendář aneb pojďme s podzimním splínem zatočit společně!
Jak lépe zlepšit náladu a spokojenost zaměstnanců než společnou firemní aktivitou! Naplánujte v modulu Kalendář třeba společný teambuilding nebo akci zaměřenou na vaše zdraví – meditace, workshop nebo wellness den. Následně se můžete o fotky a videa ze společně stráveného času podělit v Galerii a kdykoliv si tyto chvíle připomenout.
4) Dotazy a návrhy aneb bezpečný prostor pro vyjádření
Dejte svým zaměstnancům možnost se kdykoliv ozvat s jakoukoliv připomínkou či nápadem díky modulu Dotazy a návrhy. Zaměstnanci mají navíc možnost zůstat v anonymitě, pokud je jim to tak příjemnější.
5) Soutěže aneb společná výzva
Udělejte z interní komunikace zábavu pomocí modulu Soutěže! Můžete třeba vymyslet výzvu zaměřenou na fyzické aktivity nebo na něco, co pomůže zaměstnancům v podpoře mentálního zdraví – například závody k počtu ušlých kroků nebo čtení seberozvojových knih. Odměnou může být den volna navíc nebo třeba nové vybavení do kanceláře.
Chcete poznat další možnosti aplikace Plusco?
Jednou z věcí, kterou na aplikaci Plusco oceňují naši klienti, je její široké použití. Ať už v HR řešíte vylepšení zpětné vazby, informovanost zaměstnanců nebo třeba digitalizaci procesů ve firmě, máme pro vás řešení.
Ozvěte se nám a rádi si s vámi domluvíme nezávaznou schůzku, kde vás s Pluscem seznámíme a ukážeme vám jeho funkce v praxi.