Víte, co je aktuálním tématem vašich zaměstnanců? Co je trápí? A co by chtěli zlepšit? Zeptejte se jich! Je to jedinečná cesta, jak zlepšit pracovní zkušenost zaměstnanců a minimalizovat zbytečné odchody, zejména talentů.
Nejen pečlivý onboarding, ale péče o zaměstnance po celou dobu jeho růstu ve firmě, má obrovský vliv na spokojenost a angažovanost každého zaměstnance. Zpětná vazba vám dodává informace o nastavení a fungování firmy a umožňuje řešit nespokojenost včas.
Podle průzkumu společnosti lmc se firmy ke zjišťování zpětné vazby stavějí různě, mezi hlavní formy zpětné vazby patří:
- One to one – setkání manažera a zaměstnance
- Tlačítkové smajlíky – velmi záleží jakou a jak otázku položíte, abyste měřili opravdu spokojenost a nejen náladu zaměstnance
- Klasické dotazníky – jsou vhodné zejména pro velké firmy a nemusí být vždy snadné je správně interpretovat
- Robot na chatu – je možné ho integrovat do do kanálů firmy a zaměstnanci si s ním pak mohou povídat přes počítač nebo mobil
- Rozhovory v neformálním prostředí a v přátelském duchu
- Manažer štěstí – Kdo to je? Personalista, psycholog i terapeut v jednom
Podle portálu Sapling je velmi důležité sbírat zpětnou vazbu hned při nástupu nového zaměstnance. Prvních 90 dní je pro spokojenost a angažovanost zaměstnance zcela zásadních. A právě zde byste měli cílit vaši první zpětnou vazbu. Otázky zaměřte na to, zda se cítí v týmu vítán a zda jsou nastavené cíle přiměřené.
Portál dále uvádí, že, ať už zpětnou vazbu sbíráte čtvrtletně, jednou za půl roku nebo rok, je důležité průběžně zpětnou vazbu vyhodnocovat a především motivovat zaměstnance tím, že jim vysvětlíte, co je cílem dotazníků a jaké následné kroky máte v plánu.
Nezapomínejte ani na výstupní rozhovor. Je to poslední možnost, jak získat zpětnou vazbu (předtím než se dostane jako recenze na portál hodnocení zaměstnavatele). Zjistěte, jaké jsou faktory, které působily na jejich odchod a vyhodnoťte, které můžete jako zaměstnavatel ovlivnit.
Chcete získat zpětnou vazbu jednoduše online?
Využijte modul v Plusco Dotazy, žádanky, inovace a dejte vašim zaměstnancům na vědomí, že na názoru každého z nich záleží. Kromě toho díky univerzalitě tohoto modulu snadno vytvoříte sekci pro dotazy, inovativní nápady, online formuláře, žádanky a spoustu dalších.
„Cílem Plusco je, aby se portál stával běžnou součástí pracovního života lidí, která jim usnadňuje práci, šetří čas, přináší důležité informace, umožňuje právě efektivní zpětnou vazbu a stmeluje komunitu,“ doplňuje Petr Mikšovič, CEO Sova Net.
Zpětná vazba od zaměstnanců vám může pomoci udržet talenty v konkurenčním prostředí – ale pouze pokud ji použijete k vybudování lepšího pracoviště. U získávání zpětné vazby to však nekončí. Je třeba dobře zvážit její vyhodnocování a nastavit následující akční kroky, ale o tom až příště…