Digitalizace interní komunikace ve firmě Baumüller
Baumüller Brno, s.r.o. je dceřinou společností německé firmy a specializuje se na průmyslovou výrobu. Ve firmě pracuje 400 zaměstnanců, z toho 76 % na dělnických pozicích. Jak ve výrobní firmě zajistit efektivní a rychlou komunikaci? Vedení společnosti Baumüller vsadilo na aplikaci Plusco!
Očekávání od aplikace a stav před zavedením
Než se firma rozhodla pro digitalizaci interní komunikace, byla pro ně primárním informačním kanálem nástěnka doplněna o e-maily, sociální sítě a firemní časopis.
Od nové aplikace si firma slibovala především zrychlení a sjednocení interní komunikace pro všechny zaměstnance. „Jelikož sdílení informací přes nástěnky je v podstatě jednosměrné, od nové aplikace vítáme i příležitost jednoduše od zaměstnanců zjistit zpětnou vazbu a být více nablízku,” okomentovala očekávání od aplikace v našem rozhovoru Petra Dvořáčková, HR manažerka společnosti.
Zrození aplikace
První setkání společnosti Baumüller s aplikací Plusco proběhlo v listopadu 2022, kdy Plusco tým představil zástupcům firmy vlastnosti aplikace. „Již na první schůzce jsem cítila, že Plusco je správná volba: férový přístup, profesionalita, kreativita a naladění na jednu notu, to byly zkrátka faktory, které nás přesvědčily,” říká k výběru Plusca Jana Pechurová, ekonomická ředitelka společnosti.
V prosinci 2022 a lednu 2023 došlo k bližší specifikaci požadavků a možností a následně také k objednání. Období implementace probíhalo od ledna 2023 a aplikace byla spuštěna do ostrého provozu dne 19. června 2023.
Proč BAPPKA?
Aby aplikace Plusco perfektně ladila s vizuální identitou firmy a podporovala brand, mohou si klienti vybrat vlastní barevné provedení i název aplikace. Ten, kterým se pyšní firma Baumüller, vznikl za pomoci samotných zaměstnanců, kteří se podíleli na volbě názvu Bappka. Barevné provedení aplikace vychází z barev typických pro společnost.
Síla je v propagaci
Než došlo ke spuštění aplikace, vsadilo vedení společnosti na silné promo. Nejenže byla aplikace představena v podcastu společnosti, ale zaměstnanci také po firmě nalézaly kreativní letáky s QR kódy ke stažení. Zástupci firmy navíc chodili po dílnách a nabízeli zaměstnancům asistenci v případě, že si nevěděli rady se stažením nebo orientací v aplikaci. A tato vynaložená energie se vyplatila – z BAPPKY se stal oblíbený parťák většiny zaměstnanců.
Výsledky
Rok a půl od zavedení se aplikace se těší výborným výsledkům. Minimálně každý třetí den navštíví aplikaci 72 % zaměstnanců a celkem Bappku ve firmě používá již 92 % pracovníků.
Mezi nejvíce navštěvované moduly patří Zprávy, kde se zaměstnanci dozví všechny aktuální informace z firmy a modul Objednávání obědů, který jsme pro společnost Baumüller vyvinuli na přání. Zaměstnanci si díky této funkcionalitě mohou přímo v aplikaci prohlédnout jídelníček, zkontrolovat si svůj aktuální obnos na účtu, ale také obědy rovnou objednat.
„Aplikace nám a zaměstnancům šetří neproduktivní čas = peníze a také čas pro aktivity, které děláme rádi. Plusco aplikace nám usnadňuje život, je prospěšná a cenná pro obě strany. Za mě se jedná o nejlepší benefit, jak pro zaměstnance, tak i pro firmu,” říká Jana Pechurová, ekonomická ředitelka společnosti.
A nadšení projevili v anketě ohledně spokojenosti s novou aplikací i samotní zaměstnanci. „Parádní, hlavně objednání obědů je naprostá pecka,” píše například jeden ze zaměstnanců.
Chcete digitalizovat interní komunikaci i vy?
Zaujal vás příběh společnosti Baumüller a rádi byste se také vydali cestou digitalizace interní komunikace?
Rádi byste měli více informací k výsledkům vč. ekonomické úspory díky používání aplikace Bappka na platformě Plusco?
Kontaktujte nás – rádi vám na společné schůzce nezávazně představíme, co naše aplikace umí a v čem vám může pomoci. 🙂