Zaměstnanci mají rádi přehled o tom, co se ve firmě a kolem nich děje. Shodují se, že je pro ně lepší slyšet raději špatné zprávy než žádné. Informace, které jsou pravdivé, jednotné a přijdou včas, pomáhají budovat důvěru a upevňují vztah mezi firmou a jejími zaměstnanci.
I když si lidé ve vedení firem tuto skutečnost uvědomují, je pro ně obtížné vyhradit si pro interní komunikaci dostatečný prostor a čas. S podobným problémem se potýkají i HR oddělení, která nemají specialistu na interní komunikaci.
A tak je poměrně běžné, že zaměstnanci vůbec netuší, jak se firmě daří, co se plánuje v nejbližších měsících nebo co dělají kolegové ve vedlejší kanceláři či dílně. Je firma úspěšná? Budeme mít nové zakázky a dostatek práce pro všechny? Chystají se nějaká úsporná opatření? Má smysl se snažit? Má moje práce nějakou perspektivu?
Zapojte se…
Ať už jste ředitel firmy nebo pracujete v HR, musíte si uvědomit, že bez vás to nepůjde. Dobrou zprávou ale je, že na to nemusíte být sami. Zapojte do interní komunikace co nejvíce lidí napříč firmou, především pak vedoucí pracovníky. Jejich rolí je předávat informace svým týmům, naslouchat jim a zajistit, aby měli všichni dostatečný přehled o tom, se ve firmě děje a chystá.
Vedoucí pracovníci se svými lidmi většinou komunikují osobně na poradách, nemusí ale zůstávat jen u toho. Pokud máte chytrou aplikaci pro interní komunikaci, mohou vedoucí nebo vybraní zaměstnanci tvořit zprávy a firemní sdělení online. Udělejte z nich tvůrce obsahu a nechte je sdílet týmové úspěchy. Aplikace Plusco jim umožní sdílet informace s celou firmou nebo jen se svým oddělením. Můžete si také nastavit systém schvalování, abyste měli pod kontrolou, jak vedoucí informace sdílí.
Než se do toho pustíte, nezapomeňte dát vedoucím dostatečnou podporu, případně školení, jak a co s lidmi sdílet, jak důležitá je komunikace a jakou roli v ní hrají.