Interní komunikace firmy oncomed pod lupou
Jednou z firem, která důvěřuje komunikačnímu portálu Plusco, je oncomed manufacturing a.s. se sídlem v Brně, jejíž hlavní činností je smluvní vývoj a výroba vysoce účinných cytostatických injekcí pro léčbu onkologicky nemocných pacientů. Její kořeny sahají do roku 2010, kdy byla založena jako dceřiná společnost německé firmy medac Gesellschaft für klinische Spezialpräparate mbH. Jak tato firma o přibližně 250 zaměstnancích Plusco využívá?
Plusco na míru
Aby byla komunikační aplikace pro firmu co největším přínosem, je nutné přidat ty správné moduly a speciální funkce. Pro firmu oncomed to je například prezentace strategie, celofiremních KPI i KPI jednotlivých oddělení; integrace uživatelů a cílení obsahu dle zařazení do skupin v LDAP; bazar či aplikace.
Pro budování brandu ale nestačí se zaměřit pouze na funkční a obsahovou stránku – proto si oncomed zvolil také individuální design, který ladí se stylem firmy a svůj originální název OTÍK.
Využití komunikačního portálu
Z aplikace se stal pro zaměstnance firmy prvotní zdroj informací. „Vždy zde najdou aktuální informace, na které se mohou spolehnout, což jim poskytuje rovněž vyšší míru autonomie,“ říká JUDr. Renata Horáková, Chief Administrative Officer společnosti oncomed.
Jeden informační kanál = všechny informace
Díky portálu zmizela nutnost dalších kanálů – vymizelo tak například posílání hromadných e-mailů. Z vedoucích se stali spolutvůrci obsahu, kteří v aplikaci informují své zaměstnance o provozních věcech nebo s nimi sdílí společné úspěchy. „Díky implementaci OTÍKA, tak jsme si portál interně nazvali, jsme získali jednotnou a „sexy“ platformu pro vzájemnou komunikaci mezi námi a našimi zaměstnanci, která nám umožňuje nejen sdílet operativní i strategické informace stejně vůči všem, ale díky funkci anket získávat zároveň i rychlou zpětnou vazbu nebo průzkumy spokojenosti,“ říká JUDr. Renata Horáková. Obsah přitom firma tvoří stručný, jasný a doplněný fotkami či obrázky. Díky tomuto přístupu ke komunikaci se firmě daří přizpůsobovat formu tomu, na co jsou lidé zvyklí v běžném životě.
Oblíbené funkce a moduly
Pro co nevětší efektivitu využívání komunikačního portálu sledují v oncomedu statistiky návštěvnosti. Z těch vyplývá, že se na vrcholu žebříčku oblíbenosti drží ankety a soutěže, kde se zapojuje až 85 % zaměstnanců. Další modul, bez kterého si už nedokáže firma portál představit, jsou aplikace. „To je něco, co jsme velmi silně postrádali. Nyní je sekce plně funkční a umožňuje jednoduché a řízené využívání prakticky všech našich aplikací. Naši zaměstnanci si na portál brzy zvykli, oceňují jeho příjemné prostředí a intuitivní přístup k aplikacím a odkazům,“ říká Ing. Jiří Zbranek, vedoucí úseku IT.
Digitální interní komunikace se vyplatí
Ruku k dílu jsme pro oncomed přiložili také při tvorbě webové prezentace, komunikační strategie nebo tvorbě vizuální prezentace brandu včetně hodnot a spolupráci si nemůžeme vynachválit.
Rozjeďte svou interní komunikaci naplno a dejte zaměstnancům aplikaci, kterou budou milovat. Neváhejte nás kontaktovat a získat další informace a tipy, jak vyladit svou komunikaci ve firmě k dokonalosti.