Tým oddělení Komunikace MOBIS Czech nám svěřil důvěru a využívá našich služeb již několik měsíců pro vylepšení interní komunikace svých závodů v Mošnově a Nošovicích. Ptáme se proto: co naše komunikační aplikace přinesla této rostoucí jihokorejské automotive společnosti a jaké má další plány pro její budoucí využití?
Představení společnosti MOBIS
Společnost MOBIS, která je největším dodavatelem automobilky Hyundai Motor Manufacturing Czech, funguje ve třech provozech. V nošovickém závodě se kompletují čtyři auto-moduly pro vozy značky Hyundai a Kia (modul přední masky, modul přední nápravy, modul zadní nápravy a modul přístrojové desky). V Mošnově se pak vyrábí přední a zadní světlomety pro automobilky Hyundai Motor, Kia Motor, Škoda, Opel a Fiat. Třetí závod společnosti je umístěn přímo v areálu společnosti HMMC Nošovice a kompletují se zde baterie pro vozy Hyundai Tuscon a Kia Sportage v plug-in hybridní verzi. Celkově firma zaměstnává 2,5 tisíce zaměstnanců.
Ze zřejmého důvodu členitosti a rozmístění svých provozů se MOBIS v roce 2021 rozhodl zefektivnit svou interní komunikaci implementací mobilní aplikace myMOBIS dostupnou všem zaměstnancům společnosti.
Plusy komunikační aplikace
Zuzana Kulhánková z týmu oddělení Komunikace/PR sekce vidí přínos tzv. digitalizace v rámci interní komunikace hlavně v tom, že je možné sdílet jakékoliv informace okamžitě napříč všemi provozy anebo i separátně. Sdílení zpráv a příspěvků je rychlé a cílené, což je velmi oceňováno hlavně v případě nečekaných provozních změn.
Tento nástroj je také neocenitelným pomocníkem při provádění bleskových průzkumů mezi zaměstnanci. Aplikaci v tuto chvíli provozujeme dvojjazyčně (česky, anglicky), ale do budoucna plánujeme rozšíření o polskou a ukrajinskou verzi v souvislosti s národností skladbou našich zaměstnanců tak, abychom ještě zvýšili počet aktivních uživatelů.
Další směry
V letošním roce tým oddělení Komunikace rozšiřuje aplikaci myMOBIS o další moduly a funkcionality, které dávají zaměstnancům možnost nahlédnout do své výplatní pásky, zobrazit si volná místa v rámci interního náboru anebo přečíst firemní noviny. Z důvodu zvýšení bezpečnosti sdílených citlivých osobních údajů v aplikaci bylo nedávno zavedeno také dvoufaktorové ověření.
Do budoucna by tato aplikace mohla být využívána pro oblasti jako jsou: efektivnější objednávání obědů; blahopřání k narozeninám; upozornění na obnovení pracovního oblečení; osobní účet zaměstnance; soutěžní otázky z různých oblastí BOZP, kvality, atd.; zlepšovací návrhy; Legal News/HR News rubriky.