Týmový duch a pospolitost jsou bezpochyby základem každé komunity. Vytvořte ji ve své firmě a motivujte tak zaměstnance ke vzájemné komunikaci!
Jaké může mít firemní komunita přínosy a jak její budování správně uchopit?
Firemní komunita pro všechny
Pokud si pokládáte otázku, proč se ve firmě snažit o vybudování komunity, když jde “jen o práci”, pak vězte že je ve hře skutečně mnoho. Nejenom, že se Vám může podařit významně zvýšit loajalitu a zapojení zaměstnanců, ale také ovlivníte pověst Vaší značky i za zdmi firmy. Vaši lidé se rádi pochlubí tím, co pro ně děláte a jak o ně pečujete.
Jak začít? Zkuste si vytipovat zaměstnance, kteří jsou plní energie a mají chuť se na budování podílet. Jednoduše vyberte nadšence, jenž bude sršet nápady a pomůže vám fungování komunity rozjet. Nezapomeňte ale, že je vždy nutná podpora a zapojení i těch nejvyšších manažerů.
Druhým krokem je pak najít sdílenou vášeň, potřebu nebo aktivity, které mohu zaměstnanci společně sdílet. Přinášejte svým členům přidanou hodnotu, vzdělávejte je, obohacujte je a dejte jim vědět, že si vážíte jejich názoru a času.
Při vymýšlení vhodných kroků a aktivit naslouchejte svým zaměstnancům a zjistěte, o co by měli zájem. Vhodné jsou takové činnosti, které vyzvou členy komunity ke vzájemné komunikaci a zapojení do společné aktivity. Vsadit můžete jak na osobní pravidelné setkávání, jako jsou přednášky či workshopy, tak na způsoby digitální. Společný chat, blog, či soutěžení
Jak na to digitálně s firemní aplikací?
Digitální budování komunity představuje jednoduchý způsob, jak dostat obsah a aktivity ke všem členům a jednoduše je zapojit do dění.
Komunikační aplikace Plusco vám nabízí hned několik modulů, které jsou pro budování firemní komunity (jako) dělané.
Nabídněte svým kolegům věci, které vám doma fungují pouze jako lapače prachu skrze modul Bazar; užijte si společnou cestu do práce s modulem Spolujízdy nebo podpořte soutěživého ducha svých zaměstnanců pomocí modulu Soutěže.
Kreativita je vždy vítána – k budování firemní komunity můžete využít také další moduly z nabídky. Pro organizování celofiremní sportovní výzvy využijete funkci Dashboard, o výběru team buildingových aktivit pak mohou rozhodnout přímo zaměstnanci a to skrze modul Dotazníky.
A pokud máte vlastní nápad, můžeme pro vás vytvořit modul na míru. Příkladem může být třeba funkce rezervací a zapůjčení vozidel, kterou nyní připravujeme pro klienta Hyundai Motor Czech.
Nechte si poradit
Zajímá vás, jaké další přínosy může mít komunikační portál (nejen) pro budování vaší firemní komunity? Neváhejte nás kontaktovat! Rádi vám poradíme a společně najdeme ideální řešení pro interní komunikaci právě ve vaší firmě.