Employer branding aneb vybudujte své značce dobrou pověst s Pluscem
Ruku na srdce – myslíte, že se o vaší firmě vyjadřují bývalí zaměstnanci před svými známými v pozitivním duchu? Nebo vaše jméno proklínají a haní každou minutu, co u vás strávili?
Employer branding označuje vaši snahu dosáhnout toho, abyste jako zaměstnavatel byli na trhu práce vnímáni v tom nejlepším světle. A tím pádem abyste se nemuseli bát, co o vás kde kdo vykládá…
Budujte svou značku
Employer brand můžeme přeložit jako značku zaměstnavatele. Jedná se o názory, které na vás panují mezi vašimi zaměstnanci – a to těmi minulými, současnými i budoucími.
Proto byste o svoji pověst měli pečovat u všech zmiňovaných skupin.
Často se stává, že se firmy rozhodnou na employer branding zaměřit až ve chvíli, kdy je potřeba nabírat nové lidi. To už je ale pozdě – na budování své pověsti je potřeba myslet už od začátku podnikání.
Komunikační aplikace jako spolehlivý pomocník
Jak vám může s budováním vaší dobré pověsti mezi zaměstnanci pomoci aplikace Plusco?
1) Nováčkům dejte všechny informace – jednoduše a přehledně
První týdny a měsíce v novém zaměstnání přináší spoustu stresu a nejistot. Nové prostředí, noví kolegové a nový pracovní režim… Co nejrychleji se zorientovat je důležité. Využijte v aplikaci Plusco možnost cílení a předejte novým zaměstnancům všechny důležité informace, které by o vaší firmě a lidech v ní měli vědět.
2) Zjistěte, co si o vás myslí vaši zaměstnanci.
Kdo jiný o vás mluví než lidé, se kterými komunikujete na denní bázi? Pokud žijete v domnění, že jsou vaši zaměstnanci spokojení, aniž byste si to ověřili, je nejvyšší čas zbystřit. Opravdu není nic, co byste mohli dělat lépe? Založte dotazník a zeptejte se, co vaši zaměstnanci ve firmě oceňují a co jim naopak chybí. Pro otevřenější odpovědi můžete využít anonymní režim.
3) Udělejte komunikaci zábavnou.
Práce nemusí být jenom plná stresu a deadlinů. Dejte zaměstnancům možnost se pobavit! Vydávejte pravidelně firemní magazín, podělte se o fotky ze společné akce anebo uspořádejte soutěž o něco dobrého na zub… Trocha toho uvolnění zkrátka firmě jenom prospěje.
4) K odcházejícím zaměstnancům se nestavte zády.
Všechno jednou končí a loučení nebývá příjemné. Ignorovat odcházející zaměstnance ale není správný přístup. Opět můžete využít možnost cílení a zaslat jim dotazník, kde se vám budou moci svěřit se svými pocity a pomohou vám odhalit, co by šlo dělat lépe.
5) Naučte se sdělovat i negativní zprávy otevřeně.
Na cestě každé firmy někdy dochází k událostem, které nejsou úplně pozitivní. Jedná se o věci, které byste nejraději zametli pod koberec a před svými zaměstnanci je do poslední možné chvíle tutlali. To ale není ideální řešení – pouze otevřená komunikace vzbudí u vašich zaměstnanců respekt a pocit, že je považujete za sobě rovné. Proto se nepopulárním sdělením ve své komunikační aplikaci nevyhýbejte – naopak danou situaci co nejlépe vysvětlete a uvidíte, že se vám nedostane odsouzení, ale pochopení a uznání. Upřímnost se zkrátka vyplácí.
Spokojený zaměstnanec = spokojená firma
Ačkoliv se říká, že by prioritou měl být klient, nesmíte zapomínat ani na své zaměstnance. Dejte jim najevo, že se zajímáte, a že je pro vás důležité, jak se cítí. Pouze tak zajistíte, že se o vás budou vyjadřovat pozitivně a s respektem. Nechcete přeci, aby zájemce o práci ve vaší firmě odradily nehezké komentáře na internetu od bývalých zaměstnanců.
Zajímá vás, jak lze Plusco využít pro zlepšení interní komunikace? Napište nám, rádi si s vámi domluvíme schůzku a řekneme vám nezávazně více informací.