Employer branding: Jak přilákat na jaře nové talenty
Jaro bývá obdobím nových začátků, a to jak v osobním, tak pracovním životě. Jsou to tedy právě tyto měsíce v roce, kdy mají firmy skvělou příležitost získat do své firmy cenné talenty, kteří se právě poohlížejí po nové pracovní výzvě. Správně napsaný inzerát vám ale k zaujetí těch nejlepších uchazečů stačit nebude – to, co může rozhodnout ve váš (ne)prospěch je nepochybně také employer branding. Pokud tedy ještě aktivně nebudujete svou pověst jako zaměstnavatele, který stojí za pozornost, měli byste začít. Bez ní to totiž půjde těžko…
Na tom, co vysíláte ven, záleží!

Při efektivním employer brandingu se plánování strategie nevyhnete. Klíčem je konzistentní a autentická komunikace hodnot a kultury společnosti. Jak byste měli postupovat, aby bylo vaše snažení odměněno pozitivní reputací a zástupy talentovaných kandidátů o zaměstnání?
1) Ujasněte si hodnoty a firemní kulturu. Co dělá vaši firmu jedinečnou? Jaké hodnoty sdílíte napříč celou firmu? Zakomponujte klíčové názory do své komunikace.
2) Buďte autentičtí. „Přátelských, spolehlivých a tradičních” zaměstnavatelů a dalších klišé je všude plno. Zkuste to jinak – ukažte skutečné příběhy zaměstnanců, jejich pracovní prostředí a spolupráci týmu.
3) Ukažte, kam míříte. Jaká práce je ta nejžádanější? Ta smysluplná. Sdílejte své firemní cíle a vize a můžete si být jistí, že se vám ozvou zájemci, kteří se na vaši cestu rádi přidají.
4) Nezatajujte a nemlžte. Buďte transparentní a sdělte potenciálním zaměstnancům, co mohou očekávat. Pracovní podmínky, benefity i příležitosti k růstu – ukažte, co můžete nabídnout.
Nejste na to sami…

Síla employer brandingu začíná uvnitř firmy. Nejlepšími ambasadory mohou být vaši stávající zaměstnanci – kdo jiný sdílí do světa svoji spokojenost s vaší firmou? Proto byste neměli podceňovat interní komunikaci a pokusit se ji udělat co nejpřívětivější a nejefektivnější.
Aplikace pro interní komunikaci
Jedním ze způsobů, jak udělat svoji interní komunikaci přehlednou a zábavnou, je její digitalizace. Využít přitom můžete firemní aplikaci, kde zaměstnanci najdou nejen všechny důležité novinky, dokumenty a směrnice; ale také zábavný obsah v podobě soutěží, anket nebo třeba videí.
Díky aplikaci můžete sbírat zpětnou vazbu, transparentně komunikovat ohledně důležitých událostí ve firmě a budovat spokojený a hladce fungující tým. Můžete si tak být jistí, že se všichni cítí informovaní a zapojení do chodu firmy, což pomůže k pozitivnímu vnímání společnosti jako celku.
Jak využít jarní sezónu k oslovení kandidátů
Chcete zaujmout talenty jinak, než klasickou inzercí? Jaro nabízí hned několik způsobů, jak přilákat nové zájemce o práci.
- Rozjeďte to na sítích! Sociální sítě vám umožňují ukázat se v tom nejlepším světle. Nebojte se podělit se o zaměstnanecké příběhy nebo o krátká videa z kanceláře či z firemních akcí – zájemci si tak udělají obrázek o tom, jaká ve vašem kolektivu panuje atmosféra a snáze se dovtípí, jestli by pro něj právě práce u vás byla příjemná. Jaro s sebou navíc přináší možnost veselého vizuálu plného barev, tak proč toho nevyužít. 🙂
- Ukažte se na veřejnosti. Na jaře jako by se vždy roztrhl pytel s pracovními veletrhy a networkingovými akcemi. Využijte toho a běžte se talentům představit osobně. Zamířit můžete na kariérní veletrhy na univerzitách, oborové workshopy nebo přednášky na relevantní témata pro vaši firmu.
- Zorganizujte Den otevřených dveří nebo neformální setkání spojené třeba se společnou snídaní nebo brunchem. Dejte zájemcům o práci možnost poznat možné budoucí kolegy a nasát atmosféru. Jaro vyloženě volá třeba po pikniku. 🙂 Uspořádejte akci, která přiláká lidi, kteří se pohybují ve vaší oblasti a mezi kterými by mohli být zájemci o práci. A věřte tomu, že se brzy zvěsti o vaší firmě rozkřiknou a pro nové talenty bude jednodušší vás najít.
Nevíte si s employer brandingem rady?
Rádi vám pomůžeme! Sjednejte si s námi nezávaznou schůzku a my vám řekneme, s čím by vám mohla naše aplikace Plusco nebo naše HR služby pomoci.