Skip to main content
27 února, 2025

Interní komunikace s aplikací Plusco ve společnosti Kofola

27 února, 2025

V červnu 2024 se naše Plusco rodina rozrostla o Kofolu – výrobce a distributora nealkoholických nápojů včetně ikonické Kofoly. Před zavedením aplikace Plusco se ve firmě novinky šířily přes velké množství kanálů – firemní webový intranet, nástěnky, LCD obrazovky, firemní časopis, letáčky i osobní setkání s vedením.
Jak se podařilo během více než půl roku používání aplikace interní komunikaci sjednotit a podařilo se naplnit očekávání od této změny? O tom jsme si povídali s Denisou Vlachopulosovou, Communication Specialist společnosti Kofola.

O společnosti Kofola

Kofola ČeskoSlovensko a.s. je jedním z předních výrobců a distributorů nealkoholických nápojů ve střední a východní Evropě. Mezi klíčové značky společnosti patří Kofola, Vinea, Rajec, Ondrášovka, Korunní, Jupí, Jupík, Semtex a UGO.
Společnost působí především na trzích v České republice, na Slovensku, ve Slovinsku, Chorvatsku a Polsku. Výrobní závody má v České republice (Krnov, Mnichovo Hradiště, Ondrášov, Stráž nad Ohří), na Slovensku (Rajecká Lesná), ve Slovinsku (Radenci) a v Chorvatsku (Lipik). Celkově má Kofola přibližně 2800 zaměstnanců, v Česku a na Slovensku zhruba dva tisíce.

Jaké byly hlavní důvody zavedení aplikace ve firmě? Jaké jste od zavedení měli očekávání?

Hlavním důvodem bylo umožnit zaměstnancům v Česku a na Slovensku, aby mohli mít firemní obsah jednoduše vždy po ruce, kdykoli budou chtít. Stěžejní pro nás byla možnost nejen webového zobrazení, ale také mobilní aplikace.

Od zavedení jsme očekávali zvýšení angažovanosti zaměstnanců a jejich zapojení do firemních témat a také zlepšení interní komunikace v podobě snazšího sdílení informací mezi zaměstnanci a jednotlivými odděleními.

Jak jste vnímali přípravnou fázi projektu?

Přípravná fáze byla klíčová pro úspěšnou implementaci aplikace. Vnímali jsme ji jako výzvu, ale zároveň příležitost k zefektivnění firemních procesů. Bylo důležité pečlivě naplánovat každý krok, aby přechod na nový systém proběhl hladce a bez zbytečných komplikací.

Díky ní jsme si uvědomili, jak důležité je zapojit zaměstnance už v rané fázi, zajistit kvalitní školení a mít flexibilní plán pro řešení nečekaných výzev.

Jak jste zaměstnance seznámili s novou aplikací? Co děláte pro to, aby zaměstnanci aplikaci opravdu používali?

Intenzivně jsme pracovali na promu aplikace, a to formou ostatních komunikačních kanálů ve firmě. Také jsme zaměstnance zahrnuli do příprav – měli jsme například interní soutěž, ve které jsme se zaměstnanců ptali, jak by se aplikace měla podle nich jmenovat. Výherce vítězného názvu: KofoAppka obdržel odměnu. 

Aktuálně motivujeme zaměstnance přidáváním nových funkcí na základě zpětné vazby uživatelů, aplikace se tak neustále vyvíjí podle jejich potřeb. Také pravidelně přidáváme nový obsah: v průměru jeden vypublikovaný článek za den, jedna soutěž co tři týdny a nové ankety na měsíční bázi.

Jakou máte od zaměstnanců zpětnou vazbu?

Zaměstnanci nám pravidelně poskytují zpětnou vazbu na KofoAppku, a neváhají se doptat na vše, co je zajímá.
Pochvalují si možnost vyhledat informace o firmě a benefitech, snadnou dostupnost kontaktů na kolegy. Vše na pár kliků z pohodlí domova. Je to velké plus zejména pro kolegy z výroby, kteří neměli v minulosti přístup k Intranetu jinak než přes firemní PC.

Od zavedení aplikace uběhlo už půl roku. Jaké sledujete u používání aplikace statistiky?

Statistiky sledujeme na měsíční bázi. Aplikaci má nainstalovanou přes 1800 zaměstnanců. Nejčastěji navštěvují zaměstnanci aplikaci během dopoledne v pracovní dny. Poměr používání desktopu a mobilu je 70 % ku 30 %, ale sledujeme, že využívání mobilní aplikace se stále zvyšuje. Kofolák v aplikaci průměrně stráví skoro 12 minut. Z našich statistik vyplývá, že zaměstnanci nejčastěji využívají moduly Aktuality, Kontakty a Benefity.

Splnilo zavedení aplikace vaše očekávání?

Ano. KofoAppka umožnila všem našim zaměstnancům mít firemní obsah na jeden klik 24/7, a to jak na počítačích a tabletech (jak byli zvyklí doposud), tak také nově i na mobilu. Těšíme se na rozvoj vlastní nástěnky a upravenou organizační strukturu tak, aby lépe vyhovovala velikosti naší firmy.

Jaké máte plány do budoucna?

V plánu pro tento rok máme spustit další moduly. Jaké konkrétně zatím vymýšlíme na základě požadavků a potřeb uživatelů. Aktuálně je před námi spuštění tzv. PivoAppky, což bude aplikace pro naše kolegy z pivovarů.

Děkujeme za rozhovor a přejeme mnoho úspěchů nejen v interní komunikaci.